Forumul Seawolves MC
Navigation :: seawolves.ro
Seawolves.ro :: FAQ :: Căutare :: Membri :: Grupuri :: Înregistrare :: Profil :: Mesaje private :: Autentificare

Motorcycle Club - definitii, principii si conduita

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului seawolves.ro -> Educatie si informare moto
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Moldoveanu
Seawolf
Seawolf


Data înscrierii: 07/Feb/2008
Mesaje: 1637

MesajTrimis: Joi Iul 23, 2009 2:59 am 
Titlul subiectului: Motorcycle Club - definitii, principii si conduita
Răspunde cu citat (quote)

Textul ce urmeaza a fost preluat de pe motociclism.ro - fiind la randul sau o traducere a unui material clasic american - si incearca sa ofere o descriere a ideilor si principiilor ce stau la baza unui Motorcycle Club (M.C.).

Desi multe informatii dintre cele enumerate mai jos sunt raportate la o societate si perioada de timp ce nu mai sunt foarte actuale, principiile de baza si esenta M.C.-urilor moderne isi au radacinile in cele expuse in documentatia de mai jos.

Vremurile s'au schimbat, societatea si oamenii au evoluat - prin urmare este recomandat ca informatiile de mai jos sa fie intelese si asimilate intr-un mod obiectiv. In general, textul urmator descrie principiile si esenta unui M.C. traditional, asa cum l'au gandit cei ce au infiintat primele M.C.-uri in anii '30 (!) si apoi l-au consolidat/modelat toti cei ce au continuat traditia de 60 ani incoace.

Dealungul acestor ani, ideilor de baza ale M.C.'urilor le'au fost adaugate alte si alte principii si reguli, bune si rele - depinde de perspectiva fiecaruia - principii si reguli construite in cele mai diferite contexte (razboaie, rasism, xenofobie, explozii culturale, crize economice sau sociale) si concepute de grupuri/comunitati de o mare diversitate sociala (oameni de rand, idealisti, militari, forte de ordine, proscrisi).

Materialul urmator este o sinteza a acestor idei si este probabil doar inceputul sau mijlocul istoriei. Insusi faptul ca in acest moment putem efectiv CITI aceasta documentatie reprezinta inca o treapta pe scara evolutiei fenomenului M.C.

In ziua de azi asociatiile de motociclisti de acest fel preiau aceste principii si reguli traditionale si le remodeleaza dupa propriul crez, conduita si standarde si in functie de societatea in care isi desfasoara activitatea, pastrand insa esentele de baza ale unui Motorcycle Club: loialitatea si devotamentul fata de club si frati, respectul fata de motociclism si comunitatea moto respectabila si chiar apararea imaginii acestora, atitudine onorabila fata de cei asemeni si fata de societate.

___________________________________________________________________________

I. CE ESTE UN CLUB DE MOTOCICLISM (M.C.)

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta. Un M.C.(Motorcycle Club = Club de Motociclism) este de regula respectat pentru unul din urmatoarele motive:

- Cei in cunostinta de cauza recunosc nivelul profund de implicare si autodisciplina de care o persoana trebuie sa dea dovada in mod constant, astfel incat sa fie demna de a purta patch-ul (broderia, emblema) clubului, nivel care devine uneori o a doua natura (slujba) pentru individul in cauza. Aceasta persoana intelege/stie faptul ca simbolul, culorile clubului sunt pazite cu mare strictete de catre membri si ca a deveni membrul unui club este un proces lung si dificil. Lasand restul la o parte, oricine trebuie sa respecte o persoana pentru tot ce a realizat devenind apta sa detina si sa poarte patch-ul pe care il are, indiferent de club.

- Cei mai putini informati, privesc numai suprafata lucrurilor. Ei vad vigilenta si suportul pe care si-l acorda reciproc membrii unui club. Vad pericolul potential al provocarii unei reactii de la un grup bine organizat care calatoreste intr-un numar insemnat si este pregatit pentru orice situatie. Ei stiu ca NIMENI NU POATE PROVOCA UN MEMBRU AL UNUI CLUB FARA CA APOI SA TREBUIASCA SA RASPUNDA INTREGULUI CLUB, si ca un astfel de raspuns trebuie dat catre toti membrii clubului, pana la ultimul. Acest tip de respect este unul nascut din frica.

Un MC serios se va conduce public intr-o maniera profesionala. Ei nu vor cauta sa cauzeze situatii de scandal, nici nu se vor prezenta ca o forta de intimidare, in afara situatiilor care impun acest lucru. Respectul este castigat de un MC serios prin ambele modalitati prezentate mai sus.

Exista multe cluburi mai mici formate dintr-un numar redus de persoane. Fara o continua manifestare a fortei lor, aceste cluburi, nu vor primi respect. Majoritatea acestor tipuri de club au o durata de viata mica, dar, publicul general nu va face distinctie intre diferitele cluori sau embleme. Asadar, trebuie inteles ca in cazul in care un club cauzeaza o problema care implica sectorul public, identitatea clubului este cel mai adesea ignorata sau pierduta, iar imaginea negativa se va raspandi asupra tuturor cluburilor (a motociclistilor in general - n.t.). Ca rezultat direct al acestui lucru, in interiorul unei comunitati de mototcilisti exista tendinta cluburilor de a actiona intre ele ca si o forta de politie a motociclismului.

De asemenea exista o ierarhie naturala care este recunoscuta intre insasi cluburile de motociclism. Cel mai puternic si stabil club va fi cel dominant (intr-un stat - in original, intr-un judet/oras - prin analogie in cazul Romaniei), si va fi totodata si cel care va avea grija de urmatoarele aspecte:
- va autoriza stabilirea de noi cluburi in alte state (judete/orase).
- va forta desfiintarea cluburilor care cauzeaza probleme continue.
- va actiona ca mediator intre problemele cluburilor mai mici.
- va forta actionarea intr-o anumita directie, in cazul in care partile nu ajung la un compromis.
- va furniza informatii privind evenimentele dintre cluburi.
- va cere suportul altor cluburi atunci cand acesta este necesar.

Deasemenea, se obisnuieste ca un club dominant dintr-o zona sa selecteze "prospectii" (viitorii inscrisi in club) dintre membrii de varf ai altor cluburi. De fapt unele dintre cluburi sunt stabilite tocmai cu acest scop.

In cazul in care nu exista un club dominant, care isi asuma pozitia de conducere, cresc sansele ca toate cluburile sa nu se poata bucura de luxul de a folosi resursele proprii de timp si bani in folosul fiecarui membru. Nici nu s-ar bucura de mobilitatea si libertatea de miscare care apare odata cu pacea si ordinea.

In interiorul unui MC, "ofiterii" (conducerea) sunt cei alesi pe urmatoarele posturi traditionale: Presedinte, Vicepresedinte, Secretar, Casier, Sergent. In plus, pot aparea posturi mai putin traditionale cum ar fi: Capitan de drum, Aripa, Tactician. Capitanul de drum este responsabil cu logistica si toate cele necesare pentru ca intreg clubul sa ajunga din punctul A in punctul B. "Aripa" raspunde numai presedintelui si se asigura ca ordinele acestuia sunt duse la indeplinire. De asemenea el va fi cel care va calatori in afara grupului in cazul in care o problema necesita acest lucru. Tacticianul este cel insarcinat cu cu tactica si strategia in situatiile tensionate. In anumite cazuri el este cel care se ocupa de problemele de securitate ale clubului. In cele mai multe cluburi pozitiile de tactician, si cea de "aripa" sunt combinate si pot avea numai un singur titlu (unul dintre cele doua).

De regula, cel care poarta patch-ul a fost cineva care a stat in jurul clubului cel putin un an. Inainte de aceasta, era cunoscut de multa vreme si atitudinea si comportamentul lui era bine cunoscut. Apoi a fost prospectat pentru inscrierea in club cu cel putin un an sau doi inainte de a primi “patch-ul” (emblema).

Pentru membrul purtator al emblemei unui club, loialitatea si devotamentul fata de bunastarea clubului este cel mai important lucru, inaintea familiei, prietenilor, slujbei, bunurilor personale, si chiar a sigurantei personale. Nu exista niciodata, repet NICIODATA, vreo indoiala referitoare la ordinea importantei acesora. Singurul lucru care se apropie cumva de devotamentul fata de club este devotamentul fata de fratii si surorile din club. Dar chiar si aici, interesul clubului este intotdeauna prioritar interesului individual. Ei trebuie sa stie ca familia ii poate renega, ca isi pot pierde slujba peste noapte, iar prietenii apropiati, vin si pleaca tot timpul. Dar clubul si fratii sau surorile lor din club vor fi intotdeuna acolo pentru ei. Este unul din putinele , daca nu chiar unicul lucru pe care pot conta. Membrii stiu acest lucru deoarece ei insisi sunt devotati si vor da intotdeuna dovada de acelasi comportament.

Pentru a fi siguri ca aceasta etica si standard de atitudine va fi adoptata de noii membri, acestia vor participa la toate actiunile obligatorii, la toate actiunile educative , si uneori vor ajuta chiar la selectarea si testarea noilor prospecti. Astfel, inainte ca ei sa permita unei alte persoane sa intre in club si sa poarte culorile acestuia, ca simbol al devotamentului lor, ei vor fi siguri ca noii membrii aduc cu ei acelasi loialitate si dedicatie ca si toti ceilalti.

Atitudinea celor care poarta emblema , referitoare la ceilalti, trebuie sa fie de maniera urmatoare: exista fratii si surorile, si exista potentialele amenintari la adresa clubului. Din aceste motive, ei nu vor discuta afacerile interne ale clubului, numerele membrilor, miscarile clubului, sau informatii personale legate de fratii si surorile din club , cu cei aflati in afara clubului. Orice informatie care ar putea fi folosita de cineva pentru a crea o imagine anume a clubului reprezinta o grava problema de securitate.

Purtatul emblemei insemna mai mult decat distractie in grup in vremurile bune. Insemna uniune in momentele grele. Insemna multa muca. Inseamna dedicare catre un stil de viata in care prima grija este nu cum poti fi ajutat de fratii tai ci cum ii poti ajuta. Intotdeauna cauti sa dai, nu sa primesti.

Acest lucru ar putea parea idelist multora dintre voi, si in multe cazuri chiar este. Dar este un ideal pe care toate cluburile il invata si se straduiesc sa il perpetueze in principiu si practica.

In incheiere, trebuie sa fiti constienti de o anumita "regula de aur" a comportamentului pe care trebuie sa-l aplicati atunci cand calatoriti impreuna cu ceilalti:

"Daca acorzi respect, vei primi respect. Daca te comporti ca un nesimtit, vei fi tratat ca un nesimtit!”

.............................................................................................................................................


II. EMBLEMELE

Organizatia AMA (American Motorcyclist Association) a fost fondata in 1924 ca filiala a Motorcycle Manufactures si sustinuta de aceasta pentru promovarea motociclismului in America. Ei au autorizat grupurile de motociclisti din aceleasi zone ca si Motorcycle Clubs (Cluburi de motociclism). Unii dintre membrii acestor cluburi purtau echipament complet identic, cu numele clubului brodat pe spatele camasilor si gecilor.

La diferite evenimente, AMA a acordat premii pentru "cel mai bine imbracat club" iar acest lucru a condus la aparitia emblemelor si a culorilor specifice fiecarui club.
In timpul unui eveniment din anul 1947, la Hollister – California, un membru al Booze Fighters MC a ajuns la stiri cu o informatie exagerata, si ulterior, datorita acestei stiri, s-a luat hotararea sa se faca un film cu titlul "the wild ones" (Cei salbatici). Organizatia AMA a publicat in acelasi timp un articol in revista proprie care poate fi rezumat la urmatoarea afirmatie:
“99% din membrii cluburilor sunt cetateni care respecta legea si numai 1% sunt outlaw (proscrisi).”
Aceste momente au constituit inceputul a ceea ce este astazi cunoscut ca si cluburile "outlaw" sau cluburile celor 1%. Cluburilor neautorizate de AMA si non-membrilor AMA li s-a interzis participarea la evenimentele AMA.

Pentru a face distinctie intre ei si celelalti, cluburile de outlaws si-au decupat emblema in trei bucati/piese separate. Pe bucata de deasupra se afla numele clubului, in centru se afla emblema clubului , iar pe bucata de jos se afla inscrisa locatia de unde proveneau. Aceste cluburi “outlaw” de motociclisti au organizat propriile evenimente si petreceri si au facut lucruri opuse celor facute de AMA. Nu existau premii pentru cel mai bine imbracat club, isi modificau motocicletele astfel incat acestea sa mearga mai rapid si sa arate diferit, mergeau cu esapamentul taiat, beau si faceau tot felul de lucruri "salbatice". Asa e istoria.

Termenul "culori" este folosit pentru a denumi setul de patches (cele trei mentionate anterior). In cazul unui set de 3 piese, una este plasata deasupra bucatii grafice aflate in centru si avand dimensiunile cele mai mari, iar alta este plasata sub aceasta din urma. Cele doua bucati de deasupra si de dedesubtul emblemei grafice au de regula o forma curbata, iar cea de sus are inscriptionata pe ea numele clubului, cea de jos avand pe ea locatia clubului. M.C.-urile (Cluburile de motociclism) difera de alte organizatii de motociclism prin aceea ca in mod traditional prospectarea si acceptarea cuiva in club necesita timp inainte ca membrii din grup sa decida daca o persoana va fi sau nu acceptata in grup si i se va permite sa poarte culorile. Cele mai multe "culori" ale diferitelor cluburi au de asemenea imprimat pe unul din patch-ri titlulara de M/C, pentru a fi clar ca e vorba de un club si nu de o organizatie.

Multe din organizatiile nationale (vorbim aici de USA) au stabilit la inceputul anilor '80 sa isi uneasca cele trei piese intr-un singur patch pentru a evita astfel orice confuzie, sau asociere directa cu un club de motociclism sau o comunitate de cluburi. Un exemplu ar fi H.O.G. (Harley Owners Group - Grupul posesorilor de Harley) sau Blue Knights ("Cavalerii albastri" – Clubul Ofiterilor de politie) .

Iata cum sunt recunoscute astazi "culorile" cluburilor:

un patch dintr-o singura bucata poate semnifica in mod normal un club familial sau social de motociclism, atata vreme cat este cunoscut/respectat de celelalte cluburi din zona respectiva.
un set din doua piese (patches) poate avea semnificatii diferite, lucru acceptat atat vreme cat aceste semnificatii sunt cunoscute si respecte de toate celelalte cluburi din zona respectiva.
un set din trei piese desemneaza de regula un MC traditional. Pe banda de sus se afla inscris numele clubului, la mijloc se afla emblema grafica a clubului (logo’ul), iar pe banda de dedesubt se afla de regula zona/teritoriul in care exista si actioneaza clubul. Mai exista si seturi de astfel de patches in care pe banda de dedesubt se afla inscris altceva decat zona, de regula fiind scrisa o zicala. Un MC traditional este acela care adera la toate regulile si traditiile locale stabilite in zona lui de activitate. Exista foarte putin exceptii, dar regula este ca un nou club trebuie aprobat de cel(e) dominant(e) aflat(e) in zona respectiva. Clubul care are emblema compusa dintr-un set de 3 piese (inclusiv cea cu locatia) nu este in mod necesar si cel care domina acea zona.
Emblema in forma de diamant cu "1%" sau "13" purtata impreuna cu setul de 3 piese poate semnifica faptul ca acel club este unul de tipul "1%" sau un club de support pt un club de tipul 1% (dominant).

Un motociclist care nu apartine de nici un club nu poarta de regula nici o parte dintr-o emblema. Daca e sustinut de un membru al unui club atunci el poate face parte din prospectajul acelui club si poate purta un patch pe care sa apara clar inscris "prospect". In unele zone inscriptia ”prospect” este la baza vestei , in altele in partea superioara (intre umeri). Unele cluburi permit prospectilor sa poarte inscriptii cu numele clubului pe ele, dar nu si emblema. Exista multe lucruri specifice fiecarui club. Fiecare club are propriile reguli legate de ceea ce poate sa poarte un prospect. Numai daca este aprobat ca membru in club, atunci i se permite sa poarte emblema.


Inscriptia nomad

Unele MC-uri dau dreptul unor membri sa poarte inscriptia "NOMAD". Acest lucru se petrece in cazul in care acel membru intruneste anumite caracteristici specifice sensului de nomad.

1. No-mad - un membru al unui grup care nu are o locatie fixa si care se deplaseaza in functie de sezon dintr-un loc in altul.
2. O persoana care nu are o locatie fixa, care calatoreste, un ratacitor.

Aceasta inscriptie este una aparte, pe care putini o merita cu adevarat, si de aceea, este destul de greu acordata. Prin definitie, un "Nomad", poate fi cel care calatoreste singur si are capacitatea sa reprezinte, sa se mentina si sa supravietuiasca in conditii neobisnuite majoritatii.

.............................................................................................................................................


III. NOTIUNI DE BAZA ALE MC

Clubul
Intentia acestei sectiuni este aceea de a-ti oferi o privire de ansamblu asupra structurii si filozofiei clubului traditional de motociclism (M.C.). Aceasta nu exprima in mod neaparat sentimentele sau prioritatile vreunui grup anume, caci toate grupurile de motociclism difera in anumite puncte. Lasand la o parte filosofia de baza a acestui grup, este important ca tu sa intelegi perspectivele altor grupuri cu care s-ar putea sa te asociezi din cand in cand.

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta.

Respectul
Un M.C. serios impune respect dintr-un anumit motiv. Acei care sunt corect informati recunosc nivelul inalt de angajament personal si de autodisciplina pe care un om trebuie sa le demonstreze si sustine pentru a putea purta un patch. Ei isi dau seama ca, emblema si culorile unui club sunt pazite cu strictete si procesul de a deveni membru este lung si dificil. Ei respecta purtatorii de patch pentru ceea ce au realizat fiind in stare sa castige si sa pastreze patch-ul pe care-l poarta. Acesta este respectul nascut din recunoasterea dedicarii si indeplinirii. MC’ul se lupta pentru respect din acest motiv. Persoanele din afara comunitatii de motociclisti cunosc mai putin aceste lucruri. Insa, acest segment al societatii este, de departe, cel mai mare, si prin urmare reprezinta o piata mai mare pentru orice activitati de strangere de fonduri pe care grupul le poate intreprinde. El lupta sa motiveze ca este important sa cultivi o relatie cu acesti oameni, si a fi perceput de ei drept motociclist murdar nu este avantajos pentru grup. Asadar, ei se vor comporta ca niste cetateni exemplari in toate privintele... vecini buni cum s-ar spune. Scopul este acela de a fi mai degraba admirat de publicul larg, decat stiut de frica. Un club serios, prin toti membrii si oaspetii lui, se vor purta, in public, intr-o maniera profesionala inalta.

Culorile Clubului
Publicul larg nu face distinctie intre diverse culori de club. In multe cazuri, ei nu pot face diferenta: pentru ei suntem doar motociclisti murdari. Daca un club produce o problema ce lezeaza sectorul public, identitatea clubului ofensator este fie confundata, fie ignorata si vina pica pe toate cluburile. Publicul larg nu face distinctie intre un M.C. si un R.C. (Riding Club), asadar FIECARE trebuie sa fie constient ca nu conteaza daca este intr-un M.C. sau R.C. sau un rider independent, actiunile lor se reflecta asupra intregii comunitati de motociclism. Cluburile MC tind sa se autoguverneze pentru a evita aceste incidente.

Participarea
Un purtator de patch nu va discuta nici una dintre treburile clubului, indiferent daca este vorba despre numarul membrilor, proiectele clubului sau oricare informatie personala a membrilor, cu nimeni din afara clubului. Ei inteleg ca sunt purtatori de patch 24 de ore pe zi indiferent daca-si poarta sau nu culorile. Tot ce spun sau fac, in public, poate afecta clubul. De asemenea, ei inteleg ca, daca intrec masura, pot fi propusi spre excludere dintr-un club, pentru binele lor si al clubului. A purta patch-ul este mai mult decat a te intruni si a petrece momente frumoase. Mai inseamna si a te mobiliza pentru celalalte situatii. Constituie multa munca. Constituie implicarea intr-un stil de viata in care nu cauti modalitati de a fi ajutat de fratii si surorile din club, ci modalitati prin care tu ii poti ajuta pe ei. Ei cauta intotdeauna sa dea, decat sa primeasca. Toate aceste idei pot parea foarte idealiste, si in unele cazuri numai asta sunt. Dar este un ideal la care toate cluburile tind in principiu - si in practica.

Intodeauna trebuie sa fii constient de "Regula de Aur" a conduitei - cand calatoresti prin diverse cercuri ale cluburilor: Daca respecti, vei fi respectat. Daca te porti ca un nesimtit, atunci vei fi tratat ca un nesimtit.

Niveluri de Implicare
Cand cineva isi castiga patch-ul, nu inseamna ca el sau ea si-a atins scopul suprem si de acum inainte tot ce trebuiau sa faca pentru club s-a sfarsit. Trecand de la oaspete si testare la purtator de patch nu este echivalent cu a urca de la baza la varf, ci mai degraba urcatul constant al unei pante, devenind, in timp, un frate sau o sora cat mai puternic(a) si implicat(a). Etapa de proba a unei persoane si - mai tarziu – obtinere a patchului sunt doar niste recunoasteri a ceea ce au reusit sa demonstreze de-a lungul timpului. In felul acesta, cu cat purtatorul de patch are mai multe vechime si experienta in club, cu atat mai mult trebuie sa fie frate sau sora pentru toti.

Scopul Testarilor si Prospectarilor
Perioada de testare nu este o initiere, in sensul celor din alte fratii. Este mai degraba o perioada de timp in care persoana respectiva se poarta cu onoarea si respectul cuvenit pentru a purta patch-ul. Este o perioada in care:

Atitudinea este conditionata astfel incat prospectul sa afiseze un simt al raspunderii si respectului fata de purtatorii de patch din club, fara de care ei nu vor invata simtul respectului fata de un grup. Prospectul este educat in bazele protocolului si etichetei M.C.-ului. Prospectului ii este oferit din plin timpul necesar insusirii obiceiurilor ce stau la baza unei bune securitati si a comunicarii si de a se obisnui cu implicarea in club, precum si a avea incredere in judecata celor care deja poarta patch-ul, cei care le vor fi intr-o zi frati si surori. Aceasta lista poate continua, dar scopul essential este demonstrarea faptului ca perioada de proba are obiective bine definite si ca acea persoana nu va avansa nicaieri, in club, daca nu este constienta de acestea. Este imposibil sa faci o lista de bifat, cu lucrurile care se asteapta de la o persoana valabila in toate cazurile. Nu exista o formula a succesului, dar cheia este: ATITUDINEA SI RESPECTUL. Toate celalalte se invata in timp, dar atitudinea unei persoane vine din inima.

.............................................................................................................................................


IV. DIFERENTE MC/RC

MC: Ce i se cere unui "prospect" (potential membru)
RC: Ce i se cere unui membru RC

MC: In calitate de "Prospect(at)" straduieste-te sa te comporti in permanenta precum un "patch-holder" responsbil.
RC: In calitate de membru RC straduieste-te sa ai un comportmaent responsabil si "decent" astfel incat reputatia clubului tau sa nu aiba de suferit; Cu politete si respect pentru ORICE individ cu care intri in contact, intotdeauna vei lasa o impresie buna despre tine, si despre motociclisti in general.

MC: Intotdeauna sa afisezi o atitudine pozitiva.
RC: Intotdeauna sa afisezi o atitudine pozitiva.

MC: Implica-te atat cat crezi tu de cuviinta; apoi, implica-te si mai mult.
RC: Implica-te atat cat iti place. Doar te-ai inscris in club pentru a "calari" si a cunoaste lumea noua, cu aceleasi pasiuni ca alte tale; dar atentie: "cat dai, atata face" adica, pe masura ce te implici mai mult, si participi la intalniri vei cunoaste mai multi oameni si te vei simti mai bine.

MC: Daca vezi un membru pe care nu l-ai cunoscut, ai initiativa si du-te la el si prezinta-te drept "prospect + numele tau" .
RC: E bine oricand sa faci cunostinta cu altii membri ai clubului.

MC: La toate adunarile, fa-ti timp si plimba-te prin jur, si saluta pe fiecare din membrii prezenti acolo.
RC: Nu e niciodata un lucru rau sa cunosti lume noua..

MC: Nu deveni prea prietenos cu cineva care nu e "de-al casei" sau o "cunostinta apropiata" celor din club. Daca cineva din afata clubului are intrebari de pus, indruma-l spre un membru -sa zicem- "cu drepturi depline". Niciodata sa nu divulgi numele, numarul de telefon, adresa sau orice alta informatie personala a unui membru, unui non-membru.
RC: A fi membru in RC inseamna si cunoasterea altor oameni. Raspunde unor eventuale intrebari atat cat poti. Daca nu stii raspunsul la unele intrebari, indruma-l pe cel care intreaba, catre cineva din club care crezi tu ca ar putea sti raspunsul. Nu da informatii despre un membru sau altul, daca nu stii sigur ca acela ale carui detalii personale (nr telefon, nume, adresa, etc) sunt cerute, e de acord cu acest lucru. La urma urmei, e o chestie de bun simt.


MC: Nu da niciodata detalii despre club unui outsider. Asta se refera si la locul "sediului" clubului, numarul de membri etc ….DAR lista nu se opreste aici.
RC: In general RC-urile nu au nimic de ascuns. Dar, daca totusi iti sunt cunoscute anumite aspecte care ii privesc doar pe cei din club, care sunt direct implicati, e bine sa nu le dezvalui celor care nu sunt implicati.

MC: Cand te afli intr-un loc public, intotdeauna poarta-te intr-un fel care sa poata fi asociat cu imaginea clubului din care (vrei sa) faci parte. Tine minte ca lumea nu uita ceea ce faci - BUN sau RAU!.
RC: Cand te afli intr-un loc public, intotdeauna poarta-te intr-un fel care sa poata fi asociat cu imaginea clubului din care (vrei sa) faci parte. Tine minte ca lumea nu uita asa usor ceea ce faci - BUN sau RAU! Imaginea motociclistilor trebuie luata in considerare, si trebuie facut in asa fel incat aceasta imagine - atat a clubului cat si a motociclsitilor in general - trebuie sa fie una pozitiva, club sau nu!

MC: Niciodata nu lasa un membru neinsotit sa plece intr-un loc nesigur. Fie ca iese pana la masina sau pana la motocicleta sau iese afara doar ca sa ia o gura de aer, tu du-te cu el - Pazeste-i mereu "spatele".
RC: Nu lasa niciodata un membru sa merga de unul singur "afara" fara a fi insotit(a). Mai ales in ziua de azi.

MC: Tine minte mereu cine esti. Afilierea si responsabilitatea nu dispar o data cu inlaturarea culorilor clubului de pe tine.
RC: Poarta-te mereu ca un om responsabil cand ai de-a face cu alti oameni, inclusiv pe e-mail si internet. RC-urile nu au culori, iar sigla e una cumparata, care arata ca esti membru al unui club - format pentru a aduce impreuna pe cei pasionati de motociclete, de oameni care vor sa se bucure de compania altora, cu interese sau hobby-uri similare.

MC: Din respect, daca unul sau mai multi membri poarta o discutie privata, nu te apropia la o distanta de la care ai putea auzi conversatia. Mai ales daca se discuta cu un membru al altui club. Daca e musai sa intrerupi conversatia, pune-te intr-un loc unde poti fi vazut si asteapta sa fii observat si intrebat ce vrei.
RC: Este un lucru de bun simt si respect sa nu intrerupi o conversatie, sau sa tragi cu urechea;

MC: NICIOADATA nu folosi expresia "club de outlaws" (outlaw= proscris) cand vorbesti cu un membru al unui alt club!! Nu tu esti cel in masura sa cataloghezi un club ca fiind in afara legii sau nu (outlaw).
RC: Niciodata nu folosi acelasi termen mai sus mentionat, cand vorbesti cu cineva necunoscut. Nu stii daca nu este cumva un membru MC, support club, sau daca nu cunoaste pe cineva dintr-un MC.

MC: Nu minti niciodata un membru alt unui alt club. Daca ti se pune o intrebare despre clubul tau la care ai prefera sa nu raspunzi, este acceptabil si onorabil daca zici : "Nu cred ca sunt in masura sa vorbesc despre asta si as prefera sa schimbam subiectul". Daca asta nu-l multumeste pe interlocutorul tau pune-l in contact cu un membru superior al clubului.
RC: Nu minti nici o data pe nimeni - ori raspunzi la intrebare, ori il indrumi pe cel care intreaba catre cineva care poate raspunde la intrebari, daca nu stii tu raspunsul.

MC: Intotdeauna sa ai respect pentru un membru al altui club. Chiar daca nu e din clubul tau, el si-a castigat patch’ul si il merita.
RC: Fii respectuos cu cei din jur chiar daca nu sunt membri ai unui club - asa e corect.

MC: Nu apela NICIOADATA un membru al altui club folosind termenul "frate". Nu este fratele tau! Fratii tai sunt doar cei ce poarta acelasi patch ca si tine sau – cel mult - membrii cluburilor cu care clubul tau este infratit!
RC: Niciodata nu folosi apelativul FRATE cand te adresezi unui membru al unui alt club. Daca va cunosteti asa de bine incat il consideri fratele tau, asteapta ca el sa te strige asa in public.

MC: Tine minte! Tu iti castigi patchul, nu ti-l da nimeni!
RC: Membrii RC nu trebuie sa isi "castige" sigla. O porti doar ca sa arati ca apartii unui anumit club.

MC: Nu aduce in mijlocul membrilor un prieten apropiat, fara sa ceri voie inainte.
RC: Nu-i nimic rau in a prezneta pe cineva grupuliu. Ai doar grija sa nu intrerupi o conversatie cand faci asta

MC: La o intrunire deschisa niciodata nu intoarce spatele unui "patchholder" din alt club. Asta nu este indicat din motive de securitate cat din faptul ca arati respect.
RC: Este intodeauna politicos sa stai cu fata la interlocutorul tau.

MC: Intotdeauna da dovada de curtoazie si respect fata de "patchholders" apartinand altui club. Nu te comporta fata de ei ca si cum ai vrea sa fiti buni prieteni. In astfel de cazuri actioneaza ''profesional": discuta putin, studiaza, tatoneaza terenul si apoi treci mai departe.
RC: Intotdeauna arata curtoazie si respect fata de membrii unui club sau fata de individuali.

MC: Niciodata nu te grabi sa saluti un "patchholder" al altui club la o intrunire publica chiar daca il cunosti foarte bine si cluburile voastre sunt in relatii cordiale. Daca vrei sa ii saluti apropie-te usor si asteapta ca ei sa-ti indice daca doresc aceasta intalnire in fata publicului. Pot fi preocupati cu probleme interne ale clubului sau nu doresc sa arate publicului nivelul relatiilor de prietenie dintre cluburile voastre. Daca par ca vor sa te ignore accepta asta si pastreaza distanta,cel mai bine fiind in aceste cazuri sa astepti sa vina ei la tine si sa vada si ceilalti acest lucru.
RC: Utilizeaza bunele maniere si bunul simt.

MC: Invata simbolurile diferitelor embleme pe care le porti, combinatia ta de culori, acronimele, precum si insemnele celorlalte cluburi.
RC: O emblema RC nu va fi definita niciodata prin "culori". RC's nu vor purta NICIODATA o emblema cu insemnele regiunii din care provin si nici un insemn prin care isi arata suportul fata de un MC. Emblemele RC de obicei se cumpara - nu se castiga.

.............................................................................................................................................


V. DE CE CLUBUL DOMINANT CONTROLEAZA CINE POARTA PATCH'URI?

In general, societatea catalogheaza persoanele afiliate la comunitati moto ca fiind niste “rai”. Ei au tendinta de a petrece majoritatea timpului impreuna si de a forma grupuri, gasti, sau cum vreti voi sa le numiti. Ei pot reprezenta un real pericol in societate – caz in care politia este datoare sa intervina. O duzina de "bad bikers" pot transforma viata "mamei si tatalui" calare pe Goldwing intr-un iad. De asemenea nici un tanar cu prietena sa nu poate fi in siguranta intr-o zona controlata de ei. Dar politia nu poate face nimic. Ei nu pot aresta pe cineva pentru intentia de a face un lucru rau, ci doar pentru un lucru deja facut. Singurii care ii pot ajuta pe "mama si tata" sau tanarul cu prietena sunt cluburile dominante care prin aranjamentele lor ii pot ajuta sa se plimbe in siguranta peste tot. Cluburile dominante sunt interesate ca lumea motociclistica sa nu fie pusa intr-o lumina negativa si ele nu au "restrictia" de a actiona, asteptand ca un grup de "bad bikers" sa comita ceva. Aceste aranjamente functioneaza de multa vreme, iar cluburilor nu le trebuie aprobarea sau cererea ta pentru asta. Se ia ca atare.

Cluburile motociclistilor nu sunt cele mai iubite cluburi din lume. Este o realitate. Poti sa nu crezi asta dar nu se va schimba nimic. Grupurile pe care le-am intalnit infrunta aceasta imagine si includ oameni a caror "viata" este stilul de viata motociclist si nu motociclism de weekend.

Trebuie subliniat ca exista o intreaga subcultura a societatii noastre care a platit pretul si continua sa-l plateasca pentru stilul de viata pe care unii il traiesc si altii il simuleaza. Este lumea lor si nu este diferita fata de alte subculturi ce au existat in istoria noastra. A nega asta este o prostie. Este echivalentul distrugerii intentionate a unor obiceiuri tribale din Africa pe motiv ca nu crezi in ele. Este echivalentul afisarii drapelului rebelilor (rebel flag) in zone in care opresiunea a fost maxima sau a afisarii unui tricou "black power" la o intrunire KKK (ku klux klan).

Ca o concluzie, am intalnit in viata ceva tipi "rai" in adevaratul sens al cuvantului si intotdeauna simteau nevoia sa arate ce "rai" sunt... doar ca o observatie cei care se cred rai vor intalni intotdeauna pe cineva cu un pumn mai mare, un cutit mai lung sau un calibru mai mare.

Publicul in general nu poate spune ce bikeri le-a cauzat probleme si multi dintre ei nu fac diferenta dintre un MC si o asociatie de rideri crestini. Toti poarta embleme si publicul larg nu da doi bani pe ce spun acele embleme. Membrii MC a caror viata este lumea bikerilor sfarsesc prin a raspunde de comportamentul tuturor. O sa dau cateva exemple din propria experienta.
Un club local cu vechime, nu un club outlaw, in aria pe care o frecventam in acea perioada are un loc de intalnire in care se tin o multime de evenimente. In timp, in jurul locului de intalnire au aparut noi case astfel ca drumul ce ducea intr’acolo trecea prin cateva zone cu case. Imediat ce intrai pe acest drum erau semne care te avertizau sa pastrezi viteza si nivelul sonor cat mai jos posibil. Am participat la trei patru evenimente cu vechime in acel loc pe parcursul unui an. La nici unul nu au existat plangeri din partea vecinilor. Dupa aceea am participat la un eveniment Christian Biker (Motociclistii Crestini) in acelasi loc. Doi sau trei membri noi, mandri de noul lor statut au tinut neaparat sa-si arate noile tobe zgomotoase si au sfarsit in biroul serifului. Localnicilor nu le-a pasat de "cine" a facut zgomotul - "au fost niste bikeri cu embleme". Acest lucru a daunat clubului cu vechime si invitatilor lor pe o perioada lunga, dupa ce, in timp stabilisera relatii cordiale cu vecinii si politia locala.

Pentru un alt exemplu voi schimba numele celor implicati:
Intr-un orasel turistic exista un club moto local de tip 1%. Airfoil ridin' fools (sper ca nu exista un astfel de club), din orasul vecin, au ajuns intr-un week’end in imprejurimile acelui orasel turistic. Dupa ce au baut putin mai mult au inceput prin a insulta turistii pe strada si au sfarsit prin a provoca o bataie generala in barul local. In aceste conditii oamenii de afaceri si localnicii oraselului, desi nu au recunoscut insemnele ARF ca fiind 1% si nici membrii ca fiind ai clubului local - dar stiau ca in orasul lor exista un club 1% pe care oricum nu prea ii aveau la suflet - au aratat in directia clubului local. Politia locala stia faptul ca nu au fost 1%-eri si cunosteau totodata specimenele din orasul alaturat. Erau constienti de faptul ca vor avea numeroase piedici in a-i incrimina pe cei vinovati din punct de vedere legal. Pe de alta parte consiliul orasenesc cerea actiune si politia le-a dat satisfactie "prajind" cativa 1%-eri locali si promitandu-le totodata ca asta se va intampla de fiecare data cand o banda de bikeri isi va face de cap in oras. In acest fel "au pregatit scena" in care 1%-erii controleaza cine si ce fel de patch-uri poarta pentru a nu mai putea fi trasi la raspundere.

Acestea sunt evenimente reale, lucruri similare petrecandu-se nu numai in US ci si in lume. Asta este realitatea, oricine poarta o emblema poate crea probleme intr-o comunitate, dar in general politia se va lega de cei mai mari. Pentru ca toata povestea este legata de bani. Pot primi fonduri federale daca "altoiesc" cativa bikeri clasificati ca “banda” pe cand potolirea unor necunoscuti gen “ARF” sau alti teribilisti nu aduc nici un venit.

.............................................................................................................................................


VI. CE ESTE UN "FRATE"?

S-a facut deseori abuz de acest cuvant in lumea moto in ultima vreme.
Se pare ca daca-ti iei o motocicleta si un costum de piele, toti ceilalti care calaresc devin "fratii" tai. Unii is spun "fratie" cand imparti "acelasi vant" pe doua roti. Altii ii spun fratie cand mergi cu mai multi impreuna pe acelasi drum. Dar ce inseamna cu adevarat o FRATIE?

Exista aceasta notiune in religie, in templele Masonice, si in mai multe organizatii.
Forte/grupari militare de elita adesea intemeiaza o fratie intre membrii unui escadron. US Navy Seals de exemplu sunt mai mult decat un grup de indivizi. Acestia DEVIN frati, pe deplin "devotati" unul altuia si chiar isi dau viata unul pentru celalalt daca e nevoie. Oamenii care au luptat impreuna au ajuns sa se cunoasca atat de bine incat isi pot spune unul altuia FRATE. Desi nu inseamna ca - in calitate de membru al unei fratii - ai mai putina incredere in ceilalti (care nu sunt frati), decat in frati, cand vine vorba de lumea moto, exista de asemenea o foarte stransa legatura intre cei ce isi zic Frati.

Ce este acela un Frate, in lumea MC?

Odata ce ai ajuns sa stai prin prejma unui club ceva vreme, membrii Clubului ti-au observat comportamentul, atitudinea, devotamentul, daruinta si increderea de "A FI ACOLO". Daca ai trecut cu bine prin aceasta perioada, atunci s-ar putea sa ti se ceara sa devii un "prospect" (nota traducator - adica un potential membru, urmeaza si explicatiile). In aceasta perioada de timp, vei fi supravegheat mai atent si mai intens. Tu si ceilalti membri ai clubului veti putea reliza daca te potrivesti cu statutul de membru si daca poti sa-i accepti pe ceilalti ca pe Fratii tai, la fel de bine pe cat te pot accepta si ei ca Frate. Poti sa te "inchini/dedici" celorlati asa cum ai face-o si pentru o ruda de sange? De multe ori inseamna o responsabilitate, un devotament mai mare decat cel pe care il ai fata de familie. Cel caruia ii spui Frate devine un membru al familiei tale, in acelasi timp devenind si tu membru al familiei lor. O fraza des intalnita in MC este: "Sunt paznicul fratelui meu!" Asta inseamna ca-l vei sustine si-l vei ajuta cu orice poti, chiar si pana la punctul in care iti vinzi motorul, renuntand la job-ul tau ca sa te duci si sa-l ajuti - in unele cazuri "Fratii" au facut chiar cu buna stiinta unele lucruri din cauza carora puteau ajunge in inchisoare pentru ca erau dispusi sa faca ACEL PAS, ca sa-si ajute Fratele.

Cu tot acest devotament, e totusi esential sa nu-i ceri unui Frate sa recurga la masuri drastice fara un motiv bine intemeiat, fara a fi pentru o cauza "nobila".
Fratii pot avea pareri diferite, dar intotdeauna se vor respecta reciproc si se vor purta ca atare unul cu altul.

Va rog retineti ca, daca n-ati avut ocazia sa stati prin prejma unor cluburi mai serioase (1%, support clubs si altele), cuvantul "Frate" e luat la modul cel mai serios, iar ei (membrii) vor folosi acest cuvant ca un semn sau ca o dovada de respect fata de propriul club, de membrii lui sau alt club (...). Si daca un club aude acest cuvant aruncat cu usurinta in dreapta si-n stanga, s-ar putea decide sa "educe" intr-un mod agresiv pe oricine au crezut ei ca a abuzat de acest cuvant.

Deci, data viitoare cand mai simti nevoia sa ii spui cuiva Frate, Fratica... ia in considerare ce in spatele expresiei. Devotament?? Sau doar nevoia de a fi la moda?

_________________
E hai uai... ma leshi ?!?


Ultima modificare efectuată Moldoveanu la Joi Dec 19, 2013 12:10 pm, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Moldoveanu
Seawolf
Seawolf


Data înscrierii: 07/Feb/2008
Mesaje: 1637

MesajTrimis: Joi Iul 23, 2009 3:22 am 
Titlul subiectului:
Răspunde cu citat (quote)

Daca vreti mai mult:

http://www.rcvsmc.net/

http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_club

_________________
E hai uai... ma leshi ?!?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Milica
Seawolf
Seawolf


Data înscrierii: 08/Feb/2008
Mesaje: 1528
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie Iul 07, 2010 12:02 pm 
Titlul subiectului:
Răspunde cu citat (quote)

http://motorclubs.startpagina.be//
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului seawolves.ro -> Educatie si informare moto Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum


Powered by phpBB